muncur

29 Şubat 2012 Çarşamba

Antebi hareketler

Geçtiğimiz hafta yakınımızın düğünü için Antep’e gittik. Tabi ki düğün bahane yemek şahane!
Bundan 4 sene önce bir güney doğu turu yaparken ilk durağım Gaziantep’ti. Aklımda tek kalan ise Zeugma müzesi, Katmer tatlısı ve içli köfte olmuştu. Yıllar sonra sırf bu özlemlerimi gidermek için yolumu Antep’e düşürdüm(!)

Havaalanına iner inmez bir araç kiraladık. Otele yerleştikten sonra soluğu Zeugma müzesinde aldık. 4 sene önce bulunduğu yerden İpek Yolu üzerine taşınmış müze. Mekan daha görkemli fakat daha boş olmuş ne yalan söyleyeyim. Amacım seneler sonra Çingene Mozaiği’ni tekrar görebilmek ve objektifime yansıtabilmekti. İçeriye girdiğimde Zeugma’yı(Çingene Mozaiği) bir türlü görememiştim ki birden karanlık bir giriş dikkatimi çekti. Çok az bir ışıklandırmayla aydınlatılmış. Labirent gibi yolun ardından karşımda Zeugma’yı gördüm. Ama o kadar az bir ışıkla aydınlatılıyor ki objektifime yansıtmakta güçlük çektim.
Çingene Mozaiği - Zeugma
Fotoğrafa doyduktan sonra kendimizi “Aşina”da bulduk. Aşina Antep’in en iyi restoranlarından biri. Hemen kendime Beyti ve içli köfte söyledim. Bu tattan bahsetmek istemiyorum; deneyin ve kendiniz karar verin. Ve tabi ki ardından o muhteşem tat “Katmer tatlısı”nı söyledik. Aslında Antep’te katmer tatlısı sabah kahvaltısında sütle birlikte yenen bir tatlıymış. Zaten öğleden sonra gittiğinizde hiçbir yerde bulamıyorsunuz. Fakat Aşina gelen müşterilerini geri çevirmiyor ki bu muhteşem tatdan bizi de mahrum bırakmadı.
Katmer Tatlısı
O günü yemek şöleni açısından bu şekilde tamamladıktan sonra, ertesi gün Gaziantep Kalesi’ni görmeye gittik. Önceki gelişimde sadece dışarıdan gördüğüm kalenin içini gezme fırsatını buldum. Üst katta restorasyon çalışmaları devam ettiği için girişteki Gaziantep savunmasının anlatıldığı Panorama Müzesi’ni gittik. Giriş sadece 1 TL.
Gaziantep Kalesi-Panorama Müzesi
Kale çıkışı çarşıyı gezip biraz alışveriş yaptık. Neler mi alınır? Kırmızı biber, biber salçası, muska pestili, seylan çayı ve tabi ki Antep fıstığı :) Bu arada yemek için bir yer daha önereceğim. Çarşıya girdiğinizde kime sorsanız tarif eder: “Çulcuoğlu”. Biraz girişi kötü gibi gözükse de hayatımda yediğim en iyi kebabı burada yedim. Ve ayrıca fiyatlar çok uygun, ikramlar şahane.Fıstıklı kadayıf tatlısını da denemeyi unutmayın!
Kadayıf Tatlısı
2 günlük Antep maceram yaklaşık + 2 kiloyla son buldu :) inanın hiç pişman değilim. Yemeğin başkenti Antep, beni yine bir hafta sonu doyurmak için ağırlayacak, hissediyorum.