muncur

muncur

6 Mayıs 2012 Pazar

Tatlı bir kaçış

Burgazada en sonunda bu hafta sonu beni misafir etti! Öylesine özlemiştim ki son zamanlarda beni bunaltan İstanbulum’dan güzel bir kaçış oldu.



Vapur sefasını mı anlatmalı, sakinliğiyle içinizi huzura boğan havasını mı... Burgazada, Prens adaları içinde en sevdiğim! Sokaklarında gezinip Kalpazankaya’ya yürümeden asla dönmem. Sözü açılmışken Kalpazankaya güneşin batışını keyifle seyredebileceğiniz sayılı mekanlardan biri. Güzel de bir restoranı var fakat onu başka bir yazımda detaylı olarak anlatacağım. Bu yazımda ise Ergün pastanesinden bahsetmek istiyorum.

Ergün pastanesi vapur iskelesinden indiğinizde sağ tarafta karşınıza çıkar. 1980’den beri var olan kuruluş yaz kış ada halkına ve misafirlere hizmet veriyor. Pastane ürünlerinin yanı sıra zeytinyağlı ve et yemekleri de mevcut.  

Ben ilk olarak hafif bir kahvaltıyla başladım. Kahvaltı konusunda beklenti yüksek olmamalı çünkü her yerde bulabileceğiniz klasik kahvaltı tabağı. Yanına omlet, menemen, börek çörek söyleyebilirsiniz. 

Pastane ürünlerinden tüm denediklerimi şiddetle önerebilirim. Her gittiğimde tazecik gözümün önünde çıkardıkları bu tatlılara karşı koyabilmek imkansız. Özellikle de Milföy pastası! Çıtır lezzetin içerisindeki krema içinizi baymıyor, tam kıvamında. Tabağın sonuna kadar damak keyfiniz devam ediyor.

Milföy dışında kazandibi, tavuk göğsü, profiterol, şerbetli tatlılar, kurabiyeler ve aklıma gelmeyen bir çok çeşit mevcut. Kalpazankaya dönüşü üzerinizdeki yorgunluğu atmak için güzel bir yol. Kalori hesabına da girmemeli bence, her şey mi canım kalori :)

Mekanın dışarıdan fotoğrafını çekmeyi malesef unuttum. Öyle lüks bir yer beklememeli; salaş, sıcak, şirince bir mekan. Yolunuz düşerse damağınızı tatlandırmadan dönmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder