muncur

muncur

9 Kasım 2012 Cuma

Gaudi’yle aşk

Ekim ayında eşimin işi dolayısıyla Barselona’yı gezme fırsatım oldu. Aklımda kalan ise  medeniyet fışkıran, sanat ve tarih kokan  bir şehir oldu.


Bu yazımda sadece Gaudi'nin bir eserinden bahsedeceğim: "Sagrada Familia". Gaudi şehrin en önemli mimarlarından biri. Olmaması da imkansız zaten. Bu kadar sıradışı, bu kadar yaratıcı bir adama hayran kalmamak elde değil. Tüm eserlerini detaylı gezemesem de, gördüklerimden sonra  sanatı ruhuma işledi. Sagrada Familia ise doruk noktası oldu!
Sagrada Familia ön cephesi
Sagrada Familia Gaudi’nin tamamlanamamış olmasına rağmen Barselona’daki en ünlü  eseri. Kilise olarak da tanımlanan bazilikanın tamamlanması için ise halk halen çalışmalara devam ediyor. 

Sagrada Familia için günün büyük bir bölümünü ayırmanızı öneririm, özellikle benim gibi fotoğraf aşkınız varsa. Bir de uzun bir süre bilet kuyruğunda bekleyeceğinizi de bilin. Ben tam 25 dakika kuyrukta bekledim. Ki ben ziyaretlerin çok yoğun olmadığı bir zamanda oradaydım. 25 dakikalık bekleyişin ardından gişeye ulaştım. Giriş ücreti 13 Euro. Eğer asansör kullanmak isterseniz 16 euro ödüyorsunuz. Bence mutlaka asansörlü bileti alın çünkü yapıya yukarıdan bakma şansınız oluyor ve ince merdivenlerinden aşağıya doğru inerken her kafayı dışarıya uzattığınızda bambaşka bir güzellikle karşılaşıyorsunuz. Şehre tepeden bakmak da cabası.
İsa'nın çile cephesi
 Biraz yapıdan bahsetmeliyim. Daha gişeden içeriye girer girmez objektifimi nereye doğrultacağımı şaşırdım. Heyecanla artık bir yerden başlamalıyım dedim. Giriş İsa’nın çile cephesiyle sizi karşılıyor. Figürler sert hatlı ama ifadeler çok güçlü. 

Giriş kapısı harflerle oluşturulmuş. Kapıdan içeriye girdiğinizde öyle bir atmosferle karşılaşıyorsunuz ki! Ağaç köklerinden ilham alınmış görkemli sütunlar, tavandaki sıradışı işlemeler, içerideki ışık oyunları. Tek kelimeyle büyüleyiciydi. İçeride iki buçuk saati nasıl geçirdiğimi inanın hatırlamıyorum. 

Asansörle tepeye çıktığınızda ise gerçek boyutta değil de bir masalın içindeymişsiniz gibi hissettiriyor.

Sagrada Familia Barselona’ya gidip de Gaudi’nin sanatını anlamak adına mutlaka görmeniz gereken bir şaheser.  
Sagrada Familia'nın arka girişi
Ulaşım:  Bir çok Avrupa ülkesinde olduğu gibi Barcelona’da da metro hattı çok gelişmiş. Neredeyse her sokaktan geçen bir hat var. Yapmanız gereken Sagrada Familia için L5 metro hattını bularak, “Sagrada Familia” yazan durakta inmek. Zaten metrodan çıkar çıkmaz devasa ve muhteşem yapı sizi karşılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder