muncur

muncur

18 Nisan 2012 Çarşamba

Çiğ Börek

Yine bir iş çıkışı eşimin kız kardeşi Özlem “Çiğ börek istiyorum" dedi. Ben de hadi dedim gel birlikte yapalım. İş paylaşımımızı da yaptık; O hamuru yoğurup açacaktı ben de böreğin içini hazırlayacaktım. Pratik ve lezzetli olduğu için tercih edilebilir. Kural şu ki aldığınız kalorileri düşünmeyeceksiniz. Hiçe sayın, tadını çıkarın ;)










Malzemeler
Hamur için;
6 fincan un
su
Tuz

İçi için;
200 gram kıyma
1 kuru soğan
baharatlar, tuz

Yapılışı
Derin bir kaba unu eleyerek alın. İçerisine az tuz ekleyin. Ardından yavaş yavaş suyu ekleyin (suyu göz kararı koyduğumuz için ölçü verip yanıltmak istemiyorum) Kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun. Ardından hamuru dinlenmeye alın.

Diğer tarafta soğanları doğrayın. Teflon tavaya alıp üzerine kıymaları da ekleyip 5 dakika kadar rengi değişene kadar pişirin. (Normalde iç malzemeyi pişirmeye gerek yok, direk hamurun içine koyabilirsiniz, tercih sizin) Baharatlarınızı ve tuzu ekleyin.

15 dakika kadar dinlendirdiğiniz hamuru 5 parçaya ayırın.

Tezgahın üzerine biraz un serpip hamurlarınızı oklava veya merdane yardımıyla açın. İnce bir hamur elde ettikten sonra içerisine kıyma karışımını ekleyin. Ardından hamuru kapatın.

Diğer tarafta tavaya kızartma yağını ekleyin. Kızgın yağa yaptığınız hamurları atarak altı üstü koyulaşıncaya kadar kızartın.

Servise hazır!


Afiyet olsun!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder